L’informàtic de l’IMSST afirma que va trobar arxius del gerent al disc dur del cas Inipro

L’informàtic de l’Institut Municipal de Serveis Socials de Tarragona (IMSST) ha declarat que va trobar carpetes i arxius dels correus de treballadors del servei i del seu gerent, Antonio Muñoz, en el disc que estava a la seu de Ponent.

En la declaració d’aquest dimarts en el judici del cas Inipro, ha explicat que el va localitzar quatre mesos després del registre de la Guàrdia Civil a la seu central feta el 9 d’octubre de 2015 i que va ser una troballa casual, ja que l’aparell estava espatllat. Ha assegurat que se’l va emportar a casa per reparar-lo, una pràctica, sosté, que era freqüent en aquella època. «Un disc pot tenir molts errors, la meva responsabilitat era comprovar que es podia navegar per les carpetes», ha defensat.

Sense còpies de seguretat

El testimoni ha explicat que en l’escorcoll de la Guàrdia Civil el 9 d’octubre de 2015 els agents li van demanar una còpia de seguretat dels arxius del servei i del gerent i que ell els va traslladar que no n’hi havia.

Ha declarat que l’ordinador de Muñoz no hi era perquè ell mateix l’havia instal·lat a la seu de l’antiga facultat a la plaça Imperial Tarraco quan van traslladar-lo al Departament de Salut. A preguntes de la fiscal, l’informàtic ha detallat que, entre els anys 2010 i 2012, tots els correus dels treballadors es guardaven a nivell local -en els ordinadors de cada empleat- i en el servidor de cada servei. «Ara, estan al servidor de l’Ajuntament», ha puntualitzat.

L’informàtic ha indicat que un cop l’acusat es trasllada a Salut ja no es van fer còpies de seguretat al servidor de la seu de l’IMSST perquè es feia només de forma local a l’ordinador de Muñoz. «El 2010 estava a la seu central de l’IMSST, es guardava en un servidor, quan es mou la torre a l’antiga facultat ja no es fa còpia», ha dit.

Segons ha explicat, després del registre a la seu central dels Serveis Socials, va acompanyar als agents de la Guàrdia Civil a la seu de la Imperial Tarraco i no hi van trobar l’ordinador de l’investigat. Amb tot, ha assegurat que no recordava si llavors l’investigat ja treballava a la Guàrdia Urbana.

PUBLICITAT