La Furgo | Tarragona celebra la Festa del Comerç Just i la Banca Ètica

Avui a La Furgo de #CarrerMajor hem anat fins al pati Jaume I de l’Ajuntament de Tarragona per parlar de consum responsable, drets laborals i solidaritat. Ho hem fet de la mà de María Teresa Vallès, d’Amics de Ruanda, una de les entitats impulsores de la Festa del Comerç Just i la Banca Ètica, que se celebrarà el pròxim 15 de maig a la plaça Corsini.

Durant tota la tarda, la plaça s’omplirà d’activitats, música, contacontes, tallers, exposicions i espais divulgatius amb l’objectiu d’apropar a la ciutadania els valors del comerç just i la banca ètica. Una jornada pensada per a tots els públics i especialment per conscienciar sobre la importància de consumir d’una manera més responsable i humana.

La festa també servirà per posar el focus sobre les conseqüències del consum massiu i la indústria tèxtil. Segons van explicar durant l’entrevista, cada persona genera una gran quantitat de residus tèxtils cada any, sovint sense ser conscient de les condicions laborals que hi ha darrere moltes peces de roba produïdes arreu del món. Precisament, el comerç just defensa salaris dignes, la igualtat entre homes i dones, l’absència d’explotació infantil i el respecte pel medi ambient.

A més de les activitats lúdiques, les entitats participants aprofitaran la jornada per donar-se a conèixer i explicar els projectes socials que desenvolupen en diferents països del Sud Global. Una oportunitat perquè la ciutadania conegui alternatives de consum i descobreixi que, amb petits gestos quotidians, també es pot contribuir a construir un món més just.

PUBLICITAT