El Cinema Africà torna a Tarragona aquest juliol

Tarragona acollirà durant aquest mes de juliol la cinquena edició del Festival Itinerant de Cinemes Africans de Catalunya (FICAC). Aquesta iniciativa, impulsada per l’entitat CinemÀfriques i el Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, arriba a la ciutat a través de la Conselleria de Cooperació de l’Ajuntament de Tarragona i oferirà una programació de cinema a la fresca.

Les projeccions tindran lloc els dijous de juliol a les 21:30 hores i seran d’accés totalment lliure i gratuït. Les tres primeres sessions es faran a l’Espai Jove La Palmera, mentre que la darrera cita, el 30 de juliol, es traslladarà a la plaça del Centre Cívic de Torreforta com a part d’una nova proposta itinerant. Totes les pel·lícules es podran veure en pantalla gran, en versió original i amb subtítols en català.

El certamen s’iniciarà el dijous 9 de juliol amb la projecció de tres curtmetratges: As aventures do Angosat, una coproducció del manresà Marc Serena; la comèdia African family dinner, d’Ibrahim Mursal; i el drama Langue Maternelle, de Mariame N’Diaye. La segona jornada, el 16 de juliol, oferirà el llargmetratge The Legend of the Vagabond Queen of Lagos, un intens thriller social sobre la resistència col·lectiva que comptarà amb un debat posterior dinamitzat per representants del Sindicat Popular de Venedors Ambulants de Barcelona.

La programació continuarà el 23 de juliol amb la ciència-ficció de Memory of Princess Mumbi, de Damien Hauser, que donarà pas a un col·loqui liderat per la investigadora de la Universitat Rovira i Virgili Anna Fonoll. Finalment, el tancament del festival a Torreforta el 30 de juliol presentarà Une si longue lettre, de la directora Angèle Diabang, amb la participació de l’escriptora i activista feminista Remei Sipi per cloure una edició compromesa amb la diversitat i l’empoderament.

PUBLICITAT