Mont-roig del Camp ha estat escenari aquest dissabte d’una gran mobilització en defensa del territori. Més de 3.000 persones, convocades pel moviment Revoltes de la Terra, han participat en una acció reivindicativa per plantar cara a la futura fàbrica de Lotte Energy Materials, projectada en aquest municipi del Baix Camp. L’acte ha començat amb una marxa lenta de tractors i ha continuat amb la plantació d’oliveres i plantes aromàtiques en uns terrenys agrícoles, en un gest simbòlic per “regenerar” la terra i oposar-se a la industrialització.
Diversos col·lectius com Unió de Pagesos o Salvem Mont-roig han criticat el projecte, alertant de la pèrdua de sòl agrícola, la contaminació de l’aqüífer i l’excés de consum d’aigua. Marta Roig, portaveu de Revoltes de la Terra, ha destacat que no només es rebutja la planta, sinó “el model extractivista que converteix el Camp de Tarragona en un territori abocador”.
L’acció s’inclou en l’acampada organitzada pel moviment Revoltes de la Terra, que segons l’organització, té el suport d’un centenar de col·lectius dels Països Catalans. Un dels objectius de la iniciativa és el d’ampliar el suport social contra la implantació de la fàbrica d’elecfoil al municipi.