Salou recupera els nius de metralladores de la Guerra Civil a la Punta del Porroig

L’Ajuntament de Salou ha completat la primera fase del projecte de recuperació dels nius de metralladores de la Punta del Porroig, construïts el 1937 durant la Guerra Civil. Les obres han permès recuperar les escales originals d’accés, restaurar les galeries i estances, i reconstruir les parts malmeses dels dos búnquers. També s’ha instal·lat enllumenat, proteccions i portes per garantir la seguretat dels futurs visitants.

El projecte, continuarà amb una segona fase que finalitzarà el desembre del 2025 i que inclourà l’obertura parcial dels murs laterals per recuperar la visió original cap a l’horitzó, així com la remodelació de la plaça i la renaturalització de l’entorn. L’objectiu és que l’espai pugui visitar-se amb normalitat a partir del 2026.

L’alcalde, Pere Granados, ha subratllat que la iniciativa vol “obrir aquest espai a la ciutadania i reforçar el sentiment de pertinença a través del coneixement del patrimoni”. Alhora, ha destacat el seu valor com a recurs turístic i cultural que contribueix a la desestacionalització.

PUBLICITAT