Avui a La Furgo de #CarrerMajor parlem de la setzena edició del Concert Solidari de Gospel de Tarragona, una iniciativa impulsada per Mans Unides i Càritas Diocesana de Tarragona que tornarà a omplir el Teatre Tarragona de música i solidaritat. Aquesta serà la cinquena edició en què les dues entitats organitzen conjuntament l’esdeveniment, amb l’objectiu de sumar esforços per treballar per la dignitat de les persones, la justícia social i la pau.
En parlem amb Teresa Feliu, presidenta de Mans Unides, i Joan Andreu Torres, director de Càritas Diocesana de Tarragona, que ens expliquen els detalls d’una vetllada que comptarà amb el grup tarragoní Gospel Hoppers, acompanyat de quatre músics en directe i amb la participació especial de la cantant Mònica Green.
Més enllà de la proposta musical, el concert té una finalitat solidària. La recaptació es destinarà a projectes socials de les dues organitzacions. En el cas de Càritas, els fons ajudaran a impulsar iniciatives al territori de la diòcesi, vinculades a l’habitatge, la gent gran, les dones en situació de vulnerabilitat, la infància i les persones sense llar.
Per la seva banda, Mans Unides donarà suport a tres projectes internacionals: un al Togo, centrat en la protecció d’infants víctimes del treball infantil i els abusos; un altre a Cisjordània, per garantir l’educació i l’alimentació de comunitats beduïnes desplaçades, i un tercer a Haití, per facilitar l’accés a l’aigua a comunitats agrícoles i ramaderes.
Els representants de les dues entitats també alerten de l’augment de la pobresa al territori, especialment de la pobresa infantil i les dificultats d’accés a l’habitatge, i fan una crida a la col·laboració ciutadana.
El concert se celebrarà aquest diumenge 8 de novembre, a les 18.30 h, al Teatre Tarragona. Les entrades es poden adquirir en línia i a taquilla. També es poden fer aportacions a través de la fila zero, al número 07673.






